ماسک fast یکی از ماسکهای تنفسی پزشکی به حساب می آید. ماسکی با فیلتراسیون خیلی خیلی بالا در مقابل باکتری های گرم مثبت و منفی و بسیاری از عوامل بیماری زای میکروبی که می توانند یک فرد را بیمار نمایند.

 

این ماسک به خاطر ظاهرش به ماسک سه بعدی هم معروف شده است. به خاطر این که وقتی آن را باز می کنید و روی صورتتان می گذارید به صورت سه بعدی ظاهر می شود. این ظاهر باعث زیبایی بیشتر آن هم شده است. بسیار جالب روی صورت قرار می گیرد و جذابیت زیادی دارد. برش های مختلف لایه ها باعث این ظاهر شده اند.

 

برای ساخت این ماسک مثل همه ماسکهای فیلتر کننده تنفسی از اسپان باند و ملت بلون استفاده می شود. با این فرق که ملت بلون ها در این ماسکها بیشتر است. در نمونه پنج لایه این ماسکها از تعداد سه تا از ملت بلون استفاده می کنند. دو لایه دیگر یعنی اسپان باند ها هم رو و زیر ماسک هستند. یعنی لایه های بیرونی از اسپان باند و لایه های وسطی یا داخلی ملت بلونی هستند. چند ملت بلون بر روی هم باعث افزایش فیلتر کنندگی این ماسکها شده است.

 

به خاطر قدرت بالا و ایمنی این محصولات در برابر ویروس ها از آنها در شرایط کرونایی خیلی استفاده شده است و خیلی از پزشکان نیز این محصولات را به عنوان ماسکهای خوبی که در این شرایط می شود استفاده کرد معرفی می کنند. به خصوص برای کسانی که در جاهای شلوغ کار می کنند و یا در جایی رفت و آمد دارند که افراد زیادی هستند این ماسکها مناسب تر از ماسکهای ساده تر هستند. این ماسکها باعث می شوند که خطر ابتلا به کرونا تا حد صفر کاهش پیدا کند.

 

این ماسکها قابل شست و شو نیستند. در صورت یکخ خیس یا مرطوب شوند کارایی و فیلتر کنندگی خود را از دست می دهند.